Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Categories

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President

happy young unexperienced
Jednym z elementów budowania świadomości marki jest zdobycie lojalności jak największej liczby obecnych oraz przyszłych klientów. Zadowolony nabywca usługi bądź towaru nie tylko wróci po następny, lecz istnieje wysokie prawdopodobieństwo, iż poleci daną firmę kolejnym osobom. Przedsiębiorstwa dokładają zatem starań do wysokiej jakości swoich ofert i obsługi. Dbają o wizerunek i stałość wystroju, jednak nie można w tych staraniach nie docenić programów lojalnościowych przyciągających uwagę i zainteresowanie konsumentów. Jak tego dokonać? Zapraszamy do lektury.

 

 

 

 

 

Program lojalnościowy, co to jest?

Jest to, a przynajmniej powinno być działanie ujęte w strategii marki, mające na celu zbudowanie trwałych relacji z konsumentami i kontrahentami. Oczywiście programy motywacyjne będą różnić się od siebie w zależności grupy docelowej, dla której zostały przewidziane. To bardzo istotne, ponieważ nie da się stworzyć jednego, niezmiennego modelu budowania relacji, funkcjonującego jako szablon.

W każdym wypadku niezbędne będą:

  • konsultacje biznesowe;

  • analiza programów konkurencyjnych;

  • projekt mechanizmu;

  • omówienie propozycji nagród;

  • modyfikacje (opcjonalnie).

Dopiero akceptacja powyższych punktów przez przedsiębiorcę sprawia, że system lojalnościowy zacznie nabierać realnych kształtów.

W tym miejscu wypada dodać, iż tylko współpraca z doświadczoną, profesjonalną firmą daje gwarancję osiągnięcia zamierzonych efektów.

Kroki zmierzające do finalizacji projektu:

  • dokumentacja programu;

  • prezentacja wyników, nazwa, KV;

  • makieta strony;

  • finalna konsultacja z przedsiębiorcą.

 

Program lojalnościowy, korzyści

Obsługa programów lojalnościowych, jak już była mowa powinna zostać powierzona firmie zajmującej się profesjonalnie tym zagadnieniem. Dlaczego?

Podmiot gospodarczy sięgający po program lojalnościowy winien uczynić to ze względu na szczególnie istotny i szczegółowo rozpoznany cel. Oczywiście, że chodzi o poprawę wyników sprzedaży, jednak w tym pojęciu mieści się cała masa uwarunkowań, na które może zwrócić uwagę jedynie doświadczony zespół specjalistów.

Tylko dokładna analiza sytuacji handlowej, szczegółów oferty, atrakcyjności promocji oraz możliwych dróg dotarcia do konsumenta pozwala stworzyć najlepsze programy lojalnościowe, uwzględniające korzyści zarówno dla przedsiębiorcy, jak i klientów. Najprościej mówiąc, prawidłowo skonstruowane i przeprowadzone programy lojalnościowe dla firm, są w stanie przynosić wymierne efekty jeszcze długo po ich wdrożeniu.

Przykłady programów lojalnościowych

Warunkiem sine qua non powodzenia przedsięwzięcia jest uwzględnienie dwóch podstawowych czynników, istotnych z punktu widzenia osób lub podmiotów w nim uczestniczących. Niezależnie od tego, czy jest to program B2B, czy też propozycja skierowana do klientów indywidualnych, najistotniejsze są:

  • ciekawa forma:

  • atrakcyjność nagrody.

W pierwszym przypadku oznacza to prostotę zastosowanych mechanizmów oraz interesującą formę wyzwań. W drugim spodziewane profity powinny budzić w uczestniku chęć posiadania.

 

Elementy programów lojalnościowych:

  • karty upominkowe;

  • karty premiowe;

  • aplikacje mobilne;

  • loterie;

  • zniżki dla stałych klientów;

I wiele innych.

Może się zdarzyć, iż przed podjęciem ostatecznej decyzji o uruchomieniu programu lojalnościowego przedsiębiorca podejmie wątpliwości co do opłacalności inwestycji. W tym miejscu wypada wspomnieć o stale malejącej atrakcyjności reklam billboardowych, a nawet internetowych czy telewizyjnych. Wynika to z przesycenia rynku treściami promującymi oraz spadkiem zaufania do utartych sloganów.

Poszukiwanie nowych dróg dotarcia do konsumenta, a takimi wydają się programy lojalnościowe, jest obecnie najprostszą metodą prowadzącą do sukcesu. Szkoda by ją było zmarnować.