Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Categories

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President

po co marce brandbook czteryczwarte brand design 1 1750x984
Brand book często kojarzy się nam tylko z największymi i najbardziej rozpoznawalnymi markami. Bardzo często właściciele oraz osoby decyzyjne w firmach odkładają przygotowanie księgi marki na później, twierdząc, że to po prostu zbędny wydatek i strata czasu – zwłaszcza gdy identyfikacja wizualna jest już na pewien sposób przygotowana. Czy słusznie?

 

 

 

 

 

 

 

Każda dobrze zaprojektowana marka musi posiadać swój brand book i dobrze wiedzą o tym najwięksi gracze niezależnie od branży. Księga marki jest bezpośrednim rozwinięciem identyfikacji wizualnej, a jej głównym zadaniem będzie unormowanie zasad wykorzystywania wszystkich jej elementów. Należy jednak pamiętać o tym, że to nie tylko instrukcja obchodzenia się z logotypem czy ściąga kolorystyczna dla projektantów. Brand book powinien pokazywać serce marki i determinować wszystkie działania związane z wizerunkiem. To przewodnik dla grafików, marketerów, managerów, specjalistów zajmujących się mediami społecznościowymi, a także dla współpracujących z marką agencji reklamowych.

 

Brand book należy traktować jak instrukcję obsługi marki

Mając odpowiednio dobrze przygotowany brand book, unikniemy sytuacji, w których ktoś użyje złych kolorów czy nieodpowiednio dopasowanego symbolu marki.

Brand book zawiera wskazówki dotyczące:

  • Wyglądu i konstrukcji znaku marki, a także jego znaczenia,
  • Możliwych zmian w logo,
  • Sposobu umieszczania znaku na różnych materiałach reklamowych,
  • Kolorów wykorzystywanych w identyfikacji wizualnej marki,
  • Opcje łączenia kolorów,
  • Typografii, ilustracji i zdjęć,
  • Projektowania wszelkich materiałów reklamowych.

Poza samą stroną wizualną brand book może zawierać także informacje dotyczące misji marki, wizji na najbliższe lata, czy nawet stylu komunikacji. Te wszystkie elementy budują kompletną markę i właśnie dlatego powinny zostać spisane w jednym miejscu.

Brand book to podstawowa lektura dla aktualnych pracowników, osób, które dopiero zaczynają współpracę z daną marką, a także dla wszystkich podwykonawców. To nie tylko pewność, że stworzone materiały będą kompatybilne z naszą wizją, ale także szybsza realizacja zleceń z mniejszą ilością poprawek. Kompletny brand book zawierający wszystkie najpotrzebniejsze informacje – od aspektów wizualnych, aż po komunikację, to gwarancja podążania w założonym kierunku i trzymania w ryzach tego, co tak pieczołowicie zostało zaprojektowane przez specjalistów od brandingu.

Agencja brandingowa: 44 Brand Design