Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Categories

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President

volkswagen
Volkswagen to niemieckie przedsiębiorstwo, które swoją działalność rozpoczęło za sprawą produkcji samochodu na zlecenie Hitlera. Na tym się jednak nie skończyło i po wojnie firma prężnie się rozwijała i działa do dziś. Na przestrzeni tylu lat zdążyło powstać wiele modeli, a wśród nich te, które cieszą się największą popularnością i zyskały miano kultowych. Przyjrzyjmy się im.

 

 

 

 

 

 

 

 

VW Garbus – samochód dla ludu

Garbus był wspomnianym już samochodem, zleconym przez Hitlera, który chciał, by powstało tanie auto, na które więcej Niemców mogłoby sobie pozwolić. Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji. Volkswagen miał być dostępny dla mieszkańców Trzeciej Rzeszy poprzez program oszczędnościowy lub Sparkarte (książeczka oszczędnościowa) w cenie 990 RM. Był to w przybliżeniu koszt zakupu motocykla, przeciętny tygodniowy dochód pracownika wynosił 32 RM.

W Garbusie zastosowano silnik typu bokser, chłodzony powietrzem. Nadwozie było 2-drzwiową konstrukcją typu fastback sedan z płaską szybą przednią, charakteryzowało się współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,41. Samochód przystosowany był do przewozu czterech pasażerów na dwóch rzędach siedzeń, dysponował przestrzenią bagażową pod przednią maską oraz za tylną kanapą.

 

VW Transporter – dzieło przypadku

Historia stworzenia tego modelu rozpoczyna się w 1947 roku, kiedy to holenderski importer Volkswagena spotkał się w Minden z przedstawicielami administracji brytyjskiej, aby rozmawiać o zakupie kilku Garbusów dla Holandii. W trakcie spotkania naszkicował w swoim notesie samochód dostawczy z umieszczonym z tyłu silnikiem, kierowcą z przodu i przestrzenią ładunkową z miejscem na około 750 kg ładunku, który inspirowany był zbudowanym dla wewnętrznych potrzeb fabryki samochodem skrzyniowym.

Po jakimś czasie w 1948 roku Heinirch Nordhoff zaakceptował ideę pojazdu i zlecił konstruktorowi Alfredowi Haesnerowi jej realizację. 12 listopada 1949 roku oficjalny prototyp pojazdu przedstawiono dziennikarzom.

Produkcja pojazdu zaczęła się 8 marca 1950 roku w Wolfsburgu. Samochód wytwarzany był w czterech wersjach: auto dostawcze, pojazd specjalny, minibus mieszczący 8 osób oraz sklep obwoźny. Rok potem zaprezentowano osobową wersję pojazdu pod nazwą Samba. Auto otrzymało dwukolorowy lakier, odsuwany dach, dużo chromu oraz aż 21 okien.

 

VW Golf I – czyli czas modernizacji

Prace nad tym modelem nie były usłane różami. Jednak w końcu nastąpił wielki dzień, czyli 29 marca 1974 roku. Właśnie wtedy świat motoryzacyjny wreszcie mógł ujrzeć Volkswagena Golfa I. Auto o nadwoziu hatchback występowało w wariancie 3- i 5-drzwiowym, oferowało 260-litrowy bagażnik, miało składaną tylną kanapę oraz 50-konny silnik o pojemności 1,1 litra w wersji podstawowej. Jak na połowę lat siedemdziesiątych, motor oferował przyzwoitą dynamikę – pozwalał na osiągnięcie pierwszej setki w 16,8 sekundy. Paleta nowoczesnych silników nastawiona był na oszczędność. Stąd najmocniejszy motor miał zaledwie 85 koni mechanicznych.

Volkswagen Golf I miał bardzo zaawansowaną konstrukcję zawieszenia. Dzisiaj kolumny McPhersona na przedniej i belka skrętna na tylnej osi nikogo nie dziwią. W połowie lat siedemdziesiątych były jednak rewolucją. Na doskonałe opinie wpłynęło też nadwozie zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro i charakteryzujące się niskim wskaźnikiem oporu powietrza na poziomie 0,42. 

 

Volkswagen Tiguan – SUV na miarę światową

Od początku produkcji Volkswagen Tiguan jest najlepiej się sprzedającym SUV-em w Europie.  Samochód ten został po raz pierwszy zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Nazwę, będącą połączeniem słów Tiger i Iguana, wybrana w plebiscycie niemieckiej grupy Auto Bild. Pojazd został skonstruowany na bazie płyty podłogowej PQ35, która wykorzystana została do budowy m.in. Audi Q3, Volkswagena Golfa V i Tourana oraz Škody Yeti. Wnętrze pojazdu natomiast zainspirowane zostało modelem Golf Plus.

W 2010 roku odnowiono wnętrze pojazdu, m.in. zmieniając panel wskaźników, pokrętła klimatyzacji oraz kierownicę. W 2011 roku auto przeszło facelifting upodabniający pojazd do modelu Golf VI. Ta wersja zachowała wnętrze poddane modernizacji w 2010 roku.

Volkswagen Tiguan II zaprezentowany został po raz pierwszy w trakcie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku. Samochód skonstruowano na bazie modułowej płyty podłogowej MQB. W porównaniu do pierwszej generacji pojazdu, auto zwiększyło się wzdłuż i wszerz, a także urósł rozstaw osi pojazdu, zmniejszono natomiast wysokość pojazdu oraz jego masę.

By poznać inne kultowe modele samochodów marki Volkswagen wystarczy wejść na stronę https://centrumwroclaw.pl/vw/.

volkswagen
Volkswagen to niemieckie przedsiębiorstwo, które swoją działalność rozpoczęło za sprawą produkcji samochodu na zlecenie Hitlera. Na tym się jednak nie skończyło i po wojnie firma prężnie się rozwijała i działa do dziś. Na przestrzeni tylu lat zdążyło powstać wiele modeli, a wśród nich te, które cieszą się największą popularnością i zyskały miano kultowych. Przyjrzyjmy się im.

 

 

 

 

 

 

 

 

VW Garbus – samochód dla ludu

Garbus był wspomnianym już samochodem, zleconym przez Hitlera, który chciał, by powstało tanie auto, na które więcej Niemców mogłoby sobie pozwolić. Garbus był najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji. Volkswagen miał być dostępny dla mieszkańców Trzeciej Rzeszy poprzez program oszczędnościowy lub Sparkarte (książeczka oszczędnościowa) w cenie 990 RM. Był to w przybliżeniu koszt zakupu motocykla, przeciętny tygodniowy dochód pracownika wynosił 32 RM.

W Garbusie zastosowano silnik typu bokser, chłodzony powietrzem. Nadwozie było 2-drzwiową konstrukcją typu fastback sedan z płaską szybą przednią, charakteryzowało się współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,41. Samochód przystosowany był do przewozu czterech pasażerów na dwóch rzędach siedzeń, dysponował przestrzenią bagażową pod przednią maską oraz za tylną kanapą.

 

VW Transporter – dzieło przypadku

Historia stworzenia tego modelu rozpoczyna się w 1947 roku, kiedy to holenderski importer Volkswagena spotkał się w Minden z przedstawicielami administracji brytyjskiej, aby rozmawiać o zakupie kilku Garbusów dla Holandii. W trakcie spotkania naszkicował w swoim notesie samochód dostawczy z umieszczonym z tyłu silnikiem, kierowcą z przodu i przestrzenią ładunkową z miejscem na około 750 kg ładunku, który inspirowany był zbudowanym dla wewnętrznych potrzeb fabryki samochodem skrzyniowym.

Po jakimś czasie w 1948 roku Heinirch Nordhoff zaakceptował ideę pojazdu i zlecił konstruktorowi Alfredowi Haesnerowi jej realizację. 12 listopada 1949 roku oficjalny prototyp pojazdu przedstawiono dziennikarzom.

Produkcja pojazdu zaczęła się 8 marca 1950 roku w Wolfsburgu. Samochód wytwarzany był w czterech wersjach: auto dostawcze, pojazd specjalny, minibus mieszczący 8 osób oraz sklep obwoźny. Rok potem zaprezentowano osobową wersję pojazdu pod nazwą Samba. Auto otrzymało dwukolorowy lakier, odsuwany dach, dużo chromu oraz aż 21 okien.

 

VW Golf I – czyli czas modernizacji

Prace nad tym modelem nie były usłane różami. Jednak w końcu nastąpił wielki dzień, czyli 29 marca 1974 roku. Właśnie wtedy świat motoryzacyjny wreszcie mógł ujrzeć Volkswagena Golfa I. Auto o nadwoziu hatchback występowało w wariancie 3- i 5-drzwiowym, oferowało 260-litrowy bagażnik, miało składaną tylną kanapę oraz 50-konny silnik o pojemności 1,1 litra w wersji podstawowej. Jak na połowę lat siedemdziesiątych, motor oferował przyzwoitą dynamikę – pozwalał na osiągnięcie pierwszej setki w 16,8 sekundy. Paleta nowoczesnych silników nastawiona był na oszczędność. Stąd najmocniejszy motor miał zaledwie 85 koni mechanicznych.

Volkswagen Golf I miał bardzo zaawansowaną konstrukcję zawieszenia. Dzisiaj kolumny McPhersona na przedniej i belka skrętna na tylnej osi nikogo nie dziwią. W połowie lat siedemdziesiątych były jednak rewolucją. Na doskonałe opinie wpłynęło też nadwozie zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro i charakteryzujące się niskim wskaźnikiem oporu powietrza na poziomie 0,42. 

 

Volkswagen Tiguan – SUV na miarę światową

Od początku produkcji Volkswagen Tiguan jest najlepiej się sprzedającym SUV-em w Europie.  Samochód ten został po raz pierwszy zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Nazwę, będącą połączeniem słów Tiger i Iguana, wybrana w plebiscycie niemieckiej grupy Auto Bild. Pojazd został skonstruowany na bazie płyty podłogowej PQ35, która wykorzystana została do budowy m.in. Audi Q3, Volkswagena Golfa V i Tourana oraz Škody Yeti. Wnętrze pojazdu natomiast zainspirowane zostało modelem Golf Plus.

W 2010 roku odnowiono wnętrze pojazdu, m.in. zmieniając panel wskaźników, pokrętła klimatyzacji oraz kierownicę. W 2011 roku auto przeszło facelifting upodabniający pojazd do modelu Golf VI. Ta wersja zachowała wnętrze poddane modernizacji w 2010 roku.

Volkswagen Tiguan II zaprezentowany został po raz pierwszy w trakcie targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku. Samochód skonstruowano na bazie modułowej płyty podłogowej MQB. W porównaniu do pierwszej generacji pojazdu, auto zwiększyło się wzdłuż i wszerz, a także urósł rozstaw osi pojazdu, zmniejszono natomiast wysokość pojazdu oraz jego masę.

By poznać inne kultowe modele samochodów marki Volkswagen wystarczy wejść na stronę https://centrumwroclaw.pl/vw/.

Strona 2

Naturalne i ekologiczne świece zapachowe

Zebra Technologies zwiększa produktywność pracowników firm dzięki pierwszemu indywidualnemu komputerowi mobilnemu klasy korporacyjnej