Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Categories

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President

produkcji
Od kilku lat obserwujemy rozwój produkcji – zwiększenie wydajności linii, wprowadzanie rozwiązań z zakresu IT czy dbałość o ergonomię. Za te zmiany odpowiada technologia i czynnik ludzki – wykwalifikowany zespół. Dlatego operatorzy, kierownicy zmiany czy inżynierowie procesu odgrywają tak ważną rolę. Gdzie znaleźć osoby na te stanowiska? Najlepiej we własnej firmie. O tym, dlaczego warto i jak inwestować w rozwój pracowników rozmawiamy z kierownikiem produkcji w firmie Cedo.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykwalifikowana kadra, która jest otwarta na zmianę, potrafi prowadzić organizację również w mniej sprzyjających czasach i zaadaptować ją do nowych warunków, stanowi jeden z najcenniejszych jej zasobów. Dlaczego więc tak wiele przedsiębiorstw nie stwarza możliwości do rozwoju swoim pracownikom? Według badania ManpowerGroup: „Jak pracodawcy radzą sobie z niedoborem talentów? Rozwój umiejętności technicznych i kompetencji miękkich” przeprowadzonego w 2021 roku, aż 37% organizacji zadeklarowało brak planów na szkolenia krótkoterminowe z podnoszenia kwalifikacji technicznych, a 51% nie była zainteresowana wprowadzeniem długoterminowego programu szkoleniowego.

– Choć w powszechnym rozumieniu rozwój pracownika = wzmocnienie firmy, to jednak ciągle pokutuje przekonanie, że inwestowanie środków w podwyższanie kompetencji może być kosztowną i bezzwrotną transakcją. Niektóre firmy boją się, że wyszkolony pracownik zacznie wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie gdzie indziej, w konkurencyjnej organizacji. Ryzyko odejścia z pracy zawsze istnieje, warto jednak odwrócić sytuację, aby zdać sobie sprawę, jak szkodliwe jest to przeświadczenie. Zastanówmy się, co się stanie, kiedy pracownik pozostanie w firmie, ale nie będzie podnosił swoich kwalifikacji – jakie to będzie rodziło konsekwencje dla organizacji? Profesjonalna kadra to najcenniejszy kapitał przedsiębiorstwa, a inwestowanie w jej rozwój to jeden z filarów budujących konkurencyjność na rynku – mówi Konrad Śmiałowski.

 

Podnoszenie kompetencji – obopólne korzyści

Dając pracownikom możliwość budowania doświadczenia na nowych polach, organizacja zyskuje – produkuje efektywniej, osiąga swoje cele biznesowe, wreszcie – oszczędza czas i zasoby na prowadzenie rekrutacji zewnętrznych. Jednak to nie jedyne powody, dla których warto zatroszczyć się o rozwój zespołu. Jak wskazują wyniki raportu Pracuj.pl: „Kariera okiem fachowca. Pracownicy fizyczni o życiu zawodowym” z ubiegłego roku – brak możliwości awansu i poczucie bycia niedocenianym to najczęstsze – zaraz po chęci zwiększenia wynagrodzenia – powody decyzji o zmianie pracy.

– Branża produkcyjna jest specyficzna – można zrekrutować specjalistę w danej dziedzinie, jednak nikt nie zna tak dobrze mechanizmów działania danej organizacji niż pracownik, który jest w niej od początku i był odpowiedzialny za różne etapy procesu produkcyjnego. Takie podejście stosujemy w Cedo – firmie, która zatrudnia niemal 800 osób. Zapotrzebowanie na kompetencje wciąż rośnie, dlatego staramy się – o ile to możliwe – wypełnić je własnym sumptem, sięgając do wewnętrznych zasobów firmy. Wiemy, jakie umiejętności są niezbędne dla utrzymania i zwiększania wydajności procesu produkcyjnego i staramy się je rozwijać u naszych pracowników. Dlatego każda zatrudniona osoba może skorzystać z programu ścieżki awansu zawodowego, o ile posiada ku temu predyspozycje i jest zainteresowana rozwojem – mówi kierownik produkcji w Cedo i dodaje: takie podejście procentuje podwójnie – przynosi korzyści zarówno organizacji, która może polegać na wiedzy i doświadczeniu wyspecjalizowanego zespołu technicznego, jak i osobom zatrudnionym, które czują się docenione i wiedzą, że firma jest dobrym partnerem w rozwoju ich kariery zawodowej.

 

Jak dobrać szkolenie do pracowników?

Zarządzanie produkcją wymaga odpowiedniej wiedzy technicznej i umiejętności miękkich, które pozwalają zadbać o warstwę komunikacyjną. Rozwój w tych obszarach zależy zarówno od predyspozycji i zaangażowania pracowników, jak i odpowiednich narzędzi szkoleniowych.

– Trudno motywować pracowników do podnoszenia kompetencji bez kompleksowych rozwiązań w zakresie rozwoju zawodowego i jasnej ścieżki kariery. W Cedo pracownicy w obszarze produkcji mogą awansować na stanowisko operatora, przejść do innego działu technicznego, zostać inżynierem procesu czy kierownikiem całego obszaru. Cały proces szkoleniowy jest podzielony na kilka etapów, a jego długość zależy od specyfiki danej funkcji i kończy się egzaminem. W procesie uczenia ważną rolę odgrywa wykonywanie konkretnych zadań pod okiem mentora i otrzymanie informacji zwrotnej. Dlatego mamy 3 trenerów, którzy specjalizują się w różnych obszarach, w tym – panią trenerkę, która przyucza kobiety i mężczyzn na stanowisko pracownika produkcji. Dobry mentor nie tylko odpowiednio poprowadzi szkolenie, ale także udzieli cennych wskazówek na przyszłość podsumowuje Konrad Śmiałowski z Cedo.

 

Umiejętności praktyczne, wiedza i doświadczenie pracowników mogą w długofalowej perspektywie przynieść duże korzyści dla biznesu. Dlatego warto spojrzeć na rozwój kompetencji pracowników jako inwestycję w budowanie wartościowego kapitału.

 

produkcji
Od kilku lat obserwujemy rozwój produkcji – zwiększenie wydajności linii, wprowadzanie rozwiązań z zakresu IT czy dbałość o ergonomię. Za te zmiany odpowiada technologia i czynnik ludzki – wykwalifikowany zespół. Dlatego operatorzy, kierownicy zmiany czy inżynierowie procesu odgrywają tak ważną rolę. Gdzie znaleźć osoby na te stanowiska? Najlepiej we własnej firmie. O tym, dlaczego warto i jak inwestować w rozwój pracowników rozmawiamy z kierownikiem produkcji w firmie Cedo.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykwalifikowana kadra, która jest otwarta na zmianę, potrafi prowadzić organizację również w mniej sprzyjających czasach i zaadaptować ją do nowych warunków, stanowi jeden z najcenniejszych jej zasobów. Dlaczego więc tak wiele przedsiębiorstw nie stwarza możliwości do rozwoju swoim pracownikom? Według badania ManpowerGroup: „Jak pracodawcy radzą sobie z niedoborem talentów? Rozwój umiejętności technicznych i kompetencji miękkich” przeprowadzonego w 2021 roku, aż 37% organizacji zadeklarowało brak planów na szkolenia krótkoterminowe z podnoszenia kwalifikacji technicznych, a 51% nie była zainteresowana wprowadzeniem długoterminowego programu szkoleniowego.

– Choć w powszechnym rozumieniu rozwój pracownika = wzmocnienie firmy, to jednak ciągle pokutuje przekonanie, że inwestowanie środków w podwyższanie kompetencji może być kosztowną i bezzwrotną transakcją. Niektóre firmy boją się, że wyszkolony pracownik zacznie wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie gdzie indziej, w konkurencyjnej organizacji. Ryzyko odejścia z pracy zawsze istnieje, warto jednak odwrócić sytuację, aby zdać sobie sprawę, jak szkodliwe jest to przeświadczenie. Zastanówmy się, co się stanie, kiedy pracownik pozostanie w firmie, ale nie będzie podnosił swoich kwalifikacji – jakie to będzie rodziło konsekwencje dla organizacji? Profesjonalna kadra to najcenniejszy kapitał przedsiębiorstwa, a inwestowanie w jej rozwój to jeden z filarów budujących konkurencyjność na rynku – mówi Konrad Śmiałowski.

 

Podnoszenie kompetencji – obopólne korzyści

Dając pracownikom możliwość budowania doświadczenia na nowych polach, organizacja zyskuje – produkuje efektywniej, osiąga swoje cele biznesowe, wreszcie – oszczędza czas i zasoby na prowadzenie rekrutacji zewnętrznych. Jednak to nie jedyne powody, dla których warto zatroszczyć się o rozwój zespołu. Jak wskazują wyniki raportu Pracuj.pl: „Kariera okiem fachowca. Pracownicy fizyczni o życiu zawodowym” z ubiegłego roku – brak możliwości awansu i poczucie bycia niedocenianym to najczęstsze – zaraz po chęci zwiększenia wynagrodzenia – powody decyzji o zmianie pracy.

– Branża produkcyjna jest specyficzna – można zrekrutować specjalistę w danej dziedzinie, jednak nikt nie zna tak dobrze mechanizmów działania danej organizacji niż pracownik, który jest w niej od początku i był odpowiedzialny za różne etapy procesu produkcyjnego. Takie podejście stosujemy w Cedo – firmie, która zatrudnia niemal 800 osób. Zapotrzebowanie na kompetencje wciąż rośnie, dlatego staramy się – o ile to możliwe – wypełnić je własnym sumptem, sięgając do wewnętrznych zasobów firmy. Wiemy, jakie umiejętności są niezbędne dla utrzymania i zwiększania wydajności procesu produkcyjnego i staramy się je rozwijać u naszych pracowników. Dlatego każda zatrudniona osoba może skorzystać z programu ścieżki awansu zawodowego, o ile posiada ku temu predyspozycje i jest zainteresowana rozwojem – mówi kierownik produkcji w Cedo i dodaje: takie podejście procentuje podwójnie – przynosi korzyści zarówno organizacji, która może polegać na wiedzy i doświadczeniu wyspecjalizowanego zespołu technicznego, jak i osobom zatrudnionym, które czują się docenione i wiedzą, że firma jest dobrym partnerem w rozwoju ich kariery zawodowej.

 

Jak dobrać szkolenie do pracowników?

Zarządzanie produkcją wymaga odpowiedniej wiedzy technicznej i umiejętności miękkich, które pozwalają zadbać o warstwę komunikacyjną. Rozwój w tych obszarach zależy zarówno od predyspozycji i zaangażowania pracowników, jak i odpowiednich narzędzi szkoleniowych.

– Trudno motywować pracowników do podnoszenia kompetencji bez kompleksowych rozwiązań w zakresie rozwoju zawodowego i jasnej ścieżki kariery. W Cedo pracownicy w obszarze produkcji mogą awansować na stanowisko operatora, przejść do innego działu technicznego, zostać inżynierem procesu czy kierownikiem całego obszaru. Cały proces szkoleniowy jest podzielony na kilka etapów, a jego długość zależy od specyfiki danej funkcji i kończy się egzaminem. W procesie uczenia ważną rolę odgrywa wykonywanie konkretnych zadań pod okiem mentora i otrzymanie informacji zwrotnej. Dlatego mamy 3 trenerów, którzy specjalizują się w różnych obszarach, w tym – panią trenerkę, która przyucza kobiety i mężczyzn na stanowisko pracownika produkcji. Dobry mentor nie tylko odpowiednio poprowadzi szkolenie, ale także udzieli cennych wskazówek na przyszłość podsumowuje Konrad Śmiałowski z Cedo.

 

Umiejętności praktyczne, wiedza i doświadczenie pracowników mogą w długofalowej perspektywie przynieść duże korzyści dla biznesu. Dlatego warto spojrzeć na rozwój kompetencji pracowników jako inwestycję w budowanie wartościowego kapitału.

 

Polecane

Technologia a produkcja – o roli nowinek technologicznych w procesie produkcyjnym